Listen to Music

Prohledat tento blog

pondělí 7. prosince 2015

Mé cestování 2. část (Lausanne, CERN, Ženeva)

A je tady pokračování mé cesty! První část si můžete přečíst TADY.
A já to nebudu zdržovat!


Po snídani jsem vyrazili směr Ženeva a CERN. Mezizastávka bylo město Lausanne. Je to město na druhé břehu Ženevského jezera. Sídlí zde olympijský výbor a je tam muzeum olympijských her.
Tady asi nemám moc co říct. Byla to nádhera, ale ztratili sjem se a potom už raději procházeli jen areál muzea :D






















Poté už jsme se opravdu přesunuli do Ženevy. Cestou jsme viděli Mount Blanc :D Rozdělili jsme se na dvě skupiny - jedna šla do CERNu a ta druhá do města.
Já byla v CERNu.
Myslím, že každý z Vás ví, co je CERN, ale i tak o něm napíšu pár vět (CTR+C z Wickipedie :D)

CERN neboli  Evropská laboratoř pro fyziku částic je nejrozsáhlejší výzkumné centrum částicové fyziky na světě. Byla založena v roce 1954 a od té doby se tato laboratoř, která byla prvním takovým evropským společným dílem, stala zářným příkladem úspěšné mezinárodní spolupráce. 

Měli jsme mít průvodce v češtině, jenže se to jaksi zvrtlo a dostali jsme Bulhara mluvícího anglicky. Čekala nás 40 minutová přednáška...noc, nebudu Vám nic tajit, usla jsem tam :D Dokonce se mi zdál se, jak někdo ukradl našemu učiteli chemie čepici :D Ten pán mluvil strašně monotóně a určitě pro něj samotného byla angličtina těžká.
Potém jsme se přesunuli do testovací haly. Pán mluvil tak potichu a nezáživně, že vůbec nevím, o co jde. Byly tam nějaké tři modely, jak ten urychlovač vypadá a on o tom mluvil.
No a nakonec jsme měli prezentaci, kdy už jsme dostali jiného průvodce. Tentokrát Poláka mluvícího anglicky. Ten zase mluvil takr ychle, že mu nikdo nerozuměl .D
Mé pocity jsoua si takové, že lituji této návštěvy. Měla jsem jít raději do Ženevy. Vůbec nevím, co tam říkali, o co jim jde a tak. A ještě jsem tam utratila 30 franků .D














No a nakonec jsem se podívala i do té Ženevy a byla naprsto okouzlena! Nááádherné ěmsto, kde to žije, Byla jsem tam sice jen chvilku, ale tak vím, že se tam chci určitě podívat znova. 
Viděla jsem enjvětší vodotrysk v Evropě a skvělé obchody :D










1 komentář: